Wednesday 10 October 2012

Episod 3 : Tetamu tak di undang



sambungan............


Sampai di rumah MY saya agak tersipu-sipu…biaselah saya kan pemalu
Namun Alhamdulillah, mak ayah MY melayan saya dengan baik sekali
Dari situ, sikit sebanyak saya dapat kenali diri MY,
Hmmm….anak harapan keluarga rupanya…

Rancangan yang tak duga, MY mengajak saya jalan-jalan ke Terengganu
Katanya hanya hari ini shaja kami dapat bersama
Esok My harus bertolak ke KL semula. 
Saya bersetuju setelah My menyakinkan saya bahawa 
kami pergi bukan berdua. 
Rupanya-rupaya MY mengajak ayah saudara dan mak saudaranya. 
Alhamdulilah… saya rasa lebih selamat.

Kami berjalan2 ke masjid Kristal dan muzium negeri tganu. 
Hebat kan dating kami? Dapat belajar sejarah tau. 
Tapi bagus jugak. Dapat gak ilmu sikit2.

Ok lah…dipendekkan cerita…kami berpisah setelah menghantar My ke rumah.
 Sebelum itu, my berjanji pd saya bahawa 
dia akan setia dengan saya. Katanya die sangat 
bertuah dapat mengenali saya. 
Ceh! Harap-harap My ikhlas.





to be continued...




No comments:

Post a Comment